Załącznik nr 1
do Uchwały nr 2/XXNWZC/2013
z dnia 15 lutego 2013 roku.
R E G U L A M I N Z A R Z Ą D U
Stowarzyszenia Dolnośląska Organizacja Turystyczna
§ 1.
§ 2.
Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje je na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za swoją pracę przed Walnym Zebraniem Członków.
§ 3.
§ 4.
§ 5.
§ 6.
§ 7.
a) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
b) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych,
c) opracowanie i przedstawienie Walnemu Zebraniu Członków corocznych sprawozdań: merytorycznego i finansowego z działalności Stowarzyszenia po zakończeniu roku obrachunkowego,
d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia w zakresie zwykłego zarządu,
e) realizacja programów i celów Stowarzyszenia,
f) określenie szczegółowych kierunków działań,
g) opracowywanie projektu preliminarza budżetowego do uchwalenia przez Walne Zebranie Członków,
h) uchwalenie regulaminów,
i) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku ruchomego, zgodnie z § 26 pkt.2 ppkt f Statutu,
j) występowanie z wnioskami do Walnego Zebrania Członków w sprawie ustalenia wysokości i trybu płatności składek członkowskich,
k) zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej, administracji samorządowej i władzami naczelnymi innych organizacji i stowarzyszeń, oraz podmiotami gospodarczymi,
l) powoływanie na okres swojej kadencji specjalistów z danej dziedziny, zespołów problemowych oraz określenie ich zadań,
m) zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu, uchwał Walnego Zebrania Członków i regulaminów,
n) wykonywanie zaleceń pokontrolnych organu przeprowadzającego kontrolę,
o) udzielanie kontrolującym oraz Walnemu Zebraniu Członków i Komisji Rewizyjnej wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,
p) sporządzanie pisemnych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na Walnym Zebraniu Członków,
q) coroczne przedkładanie Walnemu Zebraniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia zaopiniowanych przez Komisję Rewizyjną.
§ 8.
a) przyjmowanie Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w Statucie,
b) nadanie na podstawie uchwały tytułu Członka Honorowego zgodnie z , § 11 pkt. 3 Statutu,
c) przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
d) składanie informacji Walnemu Zebraniu członków o skreśleniu z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia,
e) skreślanie z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia, zgodnie z § 15 pkt. 2 Statutu,
f) wykluczenie członków ze Stowarzyszenia, zgodnie z § 15 Statutu,
a) zwoływanie Walnych Zebrań Członków w terminie i trybie określonym w Statucie,
b) organizacja Walnego Zebrania Członków,
c) przygotowanie niezbędnych materiałów, projektów, uchwał, regulaminów, apeli oraz oświadczeń Walnego Zebrania, a w szczególności w kwestiach:
– zmian w Statucie Stowarzyszenia,
– postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
– przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia,
– wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenie jego zadań i kompetencji zgodnie z § 43 Statutu.
– opracowania Regulaminu Pracy Zarządu, Regulaminu Komisji Rewizyjnej, które dla swej ważności wymagają zatwierdzenia przez Walne Zebranie Członków,
– akceptowanie Regulaminu Biura Zarządu DOT przygotowanego i przyjętego zarządzeniem Dyrektora Biura Zarządu DOT,
– proponowanie kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających,
– udzielenie Walnemu Zgromadzeniu Członków i Komisji Rewizyjnej wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności.
a) pozyskiwanie funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
b) inicjowanie działalności gospodarczej, handlowej, wydawniczej i usługowej DOT.
§ 9.
§ 10.
Członkom Zarządu przysługuje prawo zwrotów kosztów delegacji służbowych a także wydatków poniesionych w związku z realizacją wyznaczonych przez Zarząd zadań. Koszty te winny być rozliczone według obowiązujących w tym względzie przepisów prawa.
§ 11.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
§ 16.
Zarząd może ustanowić pełnomocników do realizacji określonych zadań w granicach swego umocowania statutowego.
§ 17.
Zarząd otwiera rachunek bankowy DOT zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
§ 18.
Przewodniczący XX NWZC
Dolnośląska Organizacja Turystyczna jest stowarzyszeniem i działa w oparciu o Ustawę Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. oraz Ustawę o Polskiej Organizacji Turystycznej z dnia 25 czerwca 1999.