Załącznik nr 1
do Uchwały nr 2/XXNWZC/2013
z dnia 15 lutego 2013 roku.
R E G U L A M I N Z A R Z Ą D U
Stowarzyszenia Dolnośląska Organizacja Turystyczna
§ 1.
- Zarząd Stowarzyszenia jest organem wykonawczo-zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie Statutu, uchwał Walnego Zebrania Członków oraz niniejszego regulaminu.
- Siedzibą władz Stowarzyszenia w tym Zarządu jest miasto Wrocław. Zebrania Zarządu organizowane mogą być poza jego siedzibą. W zależności od potrzeb odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
§ 2.
Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje je na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za swoją pracę przed Walnym Zebraniem Członków.
§ 3.
- W skład Zarządu wchodzi: prezes, 4 wiceprezesów, skarbnik, sekretarz i członkowie.
- Na swym pierwszym posiedzeniu Zarząd wybiera ze swego grona prezesa, wiceprezesów, skarbnika i sekretarza.
- W przypadku zmniejszenia się składu Zarządu mają zastosowanie przepisy § 25 pkt 4 Statutu.
- Praca Zarządu opiera się na pracy społecznej jego członków, z zastrzeżeniem § 24 pkt. 2 Statutu.
§ 4.
- Zarząd do prowadzenia swoich spraw tworzy Biuro Zarządu DOT i zatrudnia Dyrektora Biura, który kieruje jego pracą.
- Umowę o pracę z Dyrektorem Biura zawiera Zarząd reprezentowany przez Prezesa lub upoważnionego członka Zarządu.
§ 5.
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia odbywa się zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 37 Statutu.
§ 6.
- Zarząd używa podłużnej pieczęci z określeniem nazwy i siedziby Stowarzyszenia.
- Członkowie pełniący funkcje w Zarządzie posługują się pieczątkami imiennymi Prezesa, Wiceprezesów, Sekretarza, Skarbnika, Członków Zarządu oraz innymi określonymi przez Zarząd.
§ 7.
- Zarząd jest właściwy we wszystkich sprawach Stowarzyszenia nie zastrzeżonych statutowo na rzecz innych organów.
- Do zadań Zarządu należy w szczególności:
a) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
b) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych,
c) opracowanie i przedstawienie Walnemu Zebraniu Członków corocznych sprawozdań: merytorycznego i finansowego z działalności Stowarzyszenia po zakończeniu roku obrachunkowego,
d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia w zakresie zwykłego zarządu,
e) realizacja programów i celów Stowarzyszenia,
f) określenie szczegółowych kierunków działań,
g) opracowywanie projektu preliminarza budżetowego do uchwalenia przez Walne Zebranie Członków,
h) uchwalenie regulaminów,
i) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku ruchomego, zgodnie z § 26 pkt.2 ppkt f Statutu,
j) występowanie z wnioskami do Walnego Zebrania Członków w sprawie ustalenia wysokości i trybu płatności składek członkowskich,
k) zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej, administracji samorządowej i władzami naczelnymi innych organizacji i stowarzyszeń, oraz podmiotami gospodarczymi,
l) powoływanie na okres swojej kadencji specjalistów z danej dziedziny, zespołów problemowych oraz określenie ich zadań,
m) zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu, uchwał Walnego Zebrania Członków i regulaminów,
n) wykonywanie zaleceń pokontrolnych organu przeprowadzającego kontrolę,
o) udzielanie kontrolującym oraz Walnemu Zebraniu Członków i Komisji Rewizyjnej wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,
p) sporządzanie pisemnych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na Walnym Zebraniu Członków,
q) coroczne przedkładanie Walnemu Zebraniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia zaopiniowanych przez Komisję Rewizyjną.
§ 8.
- Do kompetencji Zarządu w sprawach członkowskich należy w szczególności:
a) przyjmowanie Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w Statucie,
b) nadanie na podstawie uchwały tytułu Członka Honorowego zgodnie z , § 11 pkt. 3 Statutu,
c) przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
d) składanie informacji Walnemu Zebraniu członków o skreśleniu z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia,
e) skreślanie z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia, zgodnie z § 15 pkt. 2 Statutu,
f) wykluczenie członków ze Stowarzyszenia, zgodnie z § 15 Statutu,
- Do kompetencji Zarządu w sprawach Walnego Zebrania Członków należy w szczególności:
a) zwoływanie Walnych Zebrań Członków w terminie i trybie określonym w Statucie,
b) organizacja Walnego Zebrania Członków,
c) przygotowanie niezbędnych materiałów, projektów, uchwał, regulaminów, apeli oraz oświadczeń Walnego Zebrania, a w szczególności w kwestiach:
– zmian w Statucie Stowarzyszenia,
– postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
– przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia,
– wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenie jego zadań i kompetencji zgodnie z § 43 Statutu.
– opracowania Regulaminu Pracy Zarządu, Regulaminu Komisji Rewizyjnej, które dla swej ważności wymagają zatwierdzenia przez Walne Zebranie Członków,
– akceptowanie Regulaminu Biura Zarządu DOT przygotowanego i przyjętego zarządzeniem Dyrektora Biura Zarządu DOT,
– proponowanie kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających,
– udzielenie Walnemu Zgromadzeniu Członków i Komisji Rewizyjnej wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności.
- Do kompetencji Zarządu w sprawach majątkowych należy w szczególności:
a) pozyskiwanie funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
b) inicjowanie działalności gospodarczej, handlowej, wydawniczej i usługowej DOT.
§ 9.
- Zebrania Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy lub na wniosek 1/3 Członków Zarządu.
- Prezes zobowiązany jest zwołać Zebranie Zarządu na wniosek 1/3 członków w terminie dwóch tygodni od daty złożenia wniosku.
- W zebraniach mogą brać udział pełnomocnicy Zarządu, przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego jej członek z głosem doradczym oraz goście zaproszeni przez Prezesa Zarządu lub Zarządu.
§ 10.
Członkom Zarządu przysługuje prawo zwrotów kosztów delegacji służbowych a także wydatków poniesionych w związku z realizacją wyznaczonych przez Zarząd zadań. Koszty te winny być rozliczone według obowiązujących w tym względzie przepisów prawa.
§ 11.
- Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół. Protokoły winny zawierać: porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków Zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami, przeciw nim oraz zdania odrębne w danej kwestii. Protokół podpisuje Prezes Zarządu i Sekretarz.
- Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwał i prowadzi ich rejestr.
§ 12.
- Uchwały zarządu zapadają zgodnie z § 39 Statutu.
- W przypadkach nie cierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, drogą poczty elektronicznej lub za pomocą telefaksu bądź ustalenia korespondencyjnego.
- Ustalenia dokonane w trybie pkt. 2 wymagają ujętego w protokole potwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
§ 13.
- Prezes Zarządu Stowarzyszenia kieruje pracami zarządu i reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz.
- Sekretarz organizuje prace Zarządu i kieruje realizacją przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń Zarządu.
- Skarbnik odpowiada za sprawy finansowe Stowarzyszenia oraz zbieranie składek członkowskich.
- Członkowie Zarządu wykonują zadania na podstawie uchwał Zarządu i uchwał Walnego Zebrania Członków oraz według podziału zadań dokonanego przez Prezesa Zarządu.
§ 14.
- W razie sprzeczności interesów Stowarzyszenia z interesami poszczególnego członka Zarządu członek ten powinien wstrzymać się od udziału w rozstrzyganiu takiej sprawy i żądać zaznaczenia tego w protokole.
- W przypadku niezastosowania się członka do wymogu określonego w pkt 1, Zarząd jest obowiązany dla dobra Stowarzyszenia wyłączyć tego członka od udziału w posiedzeniu Zarządu którego sprawa dotyczy.
- Sprawy konfliktowe lub sporne Zarządu rozpatruje i rozstrzyga Walne Zebranie Członków.
§ 15.
- Zarząd powołuje Biuro Zarządu Stowarzyszenia, nadaje kierunek jego pracy, sprawuje nadzór nad Dyrektorem Biura Zarządu, zatrudnia go i zwalnia.
- Zarząd udziela dyrektorowi Biura Zarządu pełnomocnictwa do prowadzenia spraw bieżących Stowarzyszenia i pełnomocnictwa finansowego do dysponowania finansami Stowarzyszenia do ustalonej wysokości.
- Zarząd obowiązany jest tworzyć odpowiednie warunki dla właściwej realizacji zadań Biura Zarządu.
- W zakresie praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy z zatrudnionymi pracownikami Biura mają zastosowanie przepisy Kodeksu pracy. Funkcję kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy pełni Dyrektor Biura Zarządu.
§ 16.
Zarząd może ustanowić pełnomocników do realizacji określonych zadań w granicach swego umocowania statutowego.
§ 17.
Zarząd otwiera rachunek bankowy DOT zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
§ 18.
- Zmiana niniejszego Regulaminu następuje w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały.
Przewodniczący XX NWZC