Jesienią dalej turystyka rowerowa jest w centrum zainteresowań w promocji Dolnego Śląska. Wykorzystujemy ten czas na badania i analizę naszej sytuacji rynkowej. Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Sportu i Turystyki możliwe było przeprowadzanie przez Dolnośląską Organizację Turystyczną szerokiego badania turystyki rowerowej i ruchu rowerowego na Dolnym Śląsku. Jego realizację wspierał również nasz wieloletni partner i członek DOT Koleje Dolnośląskie S.A.
Wspólnie z członkinią Zarządu DOT Magdalena Piasecka, Krzysztof MAJ – członkiem Zarządu Województwa Dolnośląskiego oraz Magda Piotrowicz-Zbieraj – autorką badania zaprezentowaliśmy raport na konferencji we wtorek w naszej siedzibie.
Co ważne wyniki pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Najważniejsze wyniki z badania to:
20% rowerzystów jeżdżących po trasach Dolnego Śląska to przyjezdni z innych regionów.
Rowerowe atuty Dolnego Śląska to:
-
- Atrakcyjność przyrodnicza
- Różnorodność tras
- Mnogość zabytków i atrakcji
- Świetne trasy górskie
Najczęstsze wycieczki rowerowe na Dolnym Śląsku to wycieczki jednodniowe na dystansie od 30 do 70 km.
Średni koszt wycieczki rowerowej (wśród osób, które poniosły jakikolwiek koszt) wynosi 766,60 zł.
Najpopularniejsze obszary na rowerowe wyjazdy to:
-
- Dolina Odry
- Ziemia kłodzka
- Karkonosze i Góry Izerskie
- Dolina Baryczy
Ciekawych danych mamy teraz na większą analizę. Do końca roku powstaną rekomendacje dla rozwoju turystyki rowerowej w regionie.
Dla nas największą satysfakcją jest wysoka rozpoznawalność portalu i aplikacji Dolny Śląsk Rowerem, którego DOT jest autorem (a wykonawcą firma Frogriot).
Serdecznie gratulacje i podziękowania dla Magda Piotrowicz-Zbieraj – autorki badania, która podjęła się organizacji ich w partnerstwie z Koleje Dolnośląskie S.A. oraz szeregiem sponsorów.
Dla zainteresowanych – pełny raport jest do pobrania na stronie dot.org.pl/do-pobrania
Równolegle do badania internetowego odbywał się także konkurs z nagrodami ufundowanymi przez partnera i sponsora nagród Koleje Dolnośląskie S.A. oraz sponsorów nagród: Thule, Livall Polska oraz centrumrowerowe.pl.