Szanowni Państwo,
Trwa kryzys z jakim zostawiła Dolny Śląsk i Opolszczyznę powódź. Dolnośląska Organizacja Turystyczna podjęła na miarę możliwości naszego stowarzyszenia od 16 września szereg działań mających złagodzić jego skutki w skali całego województwa. Poniżej przedstawiamy część z nich.
- Od 16. września zbieramy i aktualizujemy codziennie informacje o zamkniętych i otwartych atrakcjach turystycznych; artykuł ten promujemy w Google Ads, poprzez scoail media i poprzez sieć naszych partnerów (m.in. POT): https://dolnyslask.travel/dostepnosc-atrakcji-turystycznych-w-trakcie-powodzi-2024/
- Od 16. września aktualizujemy listę strat w branży (bezpośrednich i pośrednich wynikających z odwołanych rezerwacji). Listę przekazujemy do MSiT oraz UMWD.
- Sprawdziliśmy przepisy dot. obowiązków odwoływania wycieczek szkolnych w tych okolicznościach i wysłaliśmy do MEN pismo w sprawie złagodzenia ich stanowiska
- Nie odwołaliśmy spotkania branżowego 17.09. i wizyty studyjnej 18.09. touroperatorów turystyki przyjazdowej zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki, którzy przekonali się osobiście, że turystyka w wielu obszarach nie ucierpiała tak mocno, jak pokazywano w telewizji, co pozwoliło poprzez Polską Izbę Turystyki dotrzeć z tym przekazem do biur podróży
- We współpracy z firmami, które zgłaszają się z chęcią pomocy udaje się przeprowadzić różnorodne akcje promocyjne w tym. m.in. kampanię banerową w aplikacji Yanosik, która prowadzi na naszą stronę informującą o dostępnych atrakcjach w regionie, organizujemy wyświetlanie specjalnego spotu promocyjnego w kinie Nowe Horyzonty we Wrocławiu, wydawca gazety Sudety udostępnił nam w październikowym wydaniu stronę A4 na promocję aktualnych treści o dostępności atrakcji
- Wysłaliśmy 3 komunikaty prasowe do mediów (18.09, 23.09 i 24.09) z aktualizacją informacji o sytuacji po powodziowej w różnych częściach Dolnego Śląska
- Udało się już 19 września opublikować artykuł w National Geografic Traveller (częściowo podyktowany przez nas): https://www.national-geographic.pl/traveler/kierunki/dolny-slask-jak-nigdy-wczesniej-potrzebuje-turystow-nie-odwolujcie-rezerwacji/
- 21-22.09 zorganizowaliśmy wizytę studyjną dziennikarzy w składzie:
1. Paweł Kunz => freelancer, panpodroznik.com / Outdoor Magazyn / All-Inclusive / national-geographic.pl
2. Agnieszka Morawska => ZPR (Radio Plus / SuperExpress / Podroze.pl)
3. Weronika Szabelewska => WaszaTurystyka
4. Klaudia Zawistowska => Grupa NaTemat.pl (turystyka)
5. Roderyk Więcek => Radiospacja / RMF Maxx
Odwiedzili ziemię kłodzką i Karkonosze dając relację na żywo oraz przekazując materiał do łącznie co najmniej 17 redakcji. W wyniku podroży ukazało się wiele artykułów, udzieliliśmy co najmniej 8 wywiadów dla stacji radiowych i 5 dla stacji telewizyjnych (w tym TVN, TVN24, TVP2, TVP3, TVP World) wszędzie podając rzetelną informację o możliwości odwiedzin poszczególnych części ziemi kłodzkiej. Wybrane artykuły po wizycie studyjnej
https://dolnyslask.travel/dolny-slask-wita-turystow-zlota-jesien-mimo-powodzi/
https://natemat.pl/570608,zwiedzilam-dolny-slask-chcialam-sprawdzic-czy-jest-tam-bezpiecznie
https://www.radiomaryja.pl/informacje/dolny-slask-odbudowuje-sie-po-powodzi-i-czeka-na-turystow/
https://businessinsider.com.pl/biznes/po-powodzi-turysci-masowo-uciekaja-z-dolnego-slaska/t1hbj0l
https://panpodroznik.com/opadla-woda-pojawily-sie-inne-problemy-nie-odwolujcie-swoich-przyjazdow/
https://www.waszaturystyka.pl/dolny-slask-odbudowuje-sie-po-powodzi-i-czeka-na-turystow/
Działania DOT obliczone na dłuższy czas
- Rozmowy z Polską Organizacją Turystyczną i Samorządem Województwa w sprawie uruchomienia szerszej kampanii promującej obszar dotknięty powodzią – konieczne tu jest określenie kiedy to będzie w ogóle możliwe
- Dostarczamy danych dla MSiT i UMWD do rozmów na temat wsparcia finansowego, przekazujemy głosy na temat udzielania pomocy członków DOT w oparciu o doświadczenia z pandemii.
- Współpraca z Kuratorium Oświaty
Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji we wschodniej części ziemi kłodzkiej komunikujemy ostrożnie informacje o sytuacji na tym terenie, jednocześnie w miarę możliwości udzielając rzetelnych informacji o pozostałych regionach. Głęboko liczymy na to, że nasze działania złagodzą negatywne efekty komunikacji prowadzonej przez media w pierwszych dniach powodzi.