Powódź 2024 na Dolnym Śląsku

0005- MAREK KAŹMIERCZAKmini

Szanowni Państwo,

 

Trwa kryzys z jakim zostawiła Dolny Śląsk i Opolszczyznę powódź. Dolnośląska Organizacja Turystyczna podjęła na miarę możliwości naszego stowarzyszenia od 16 września szereg działań mających złagodzić jego skutki w skali całego województwa. Poniżej przedstawiamy część z nich.

 

  • Od 16. września zbieramy i aktualizujemy codziennie informacje o zamkniętych i otwartych atrakcjach turystycznych; artykuł ten promujemy w Google Ads, poprzez scoail media i poprzez sieć naszych partnerów (m.in. POT): https://dolnyslask.travel/dostepnosc-atrakcji-turystycznych-w-trakcie-powodzi-2024/
  • Od 16. września aktualizujemy listę strat w branży (bezpośrednich i pośrednich wynikających z odwołanych rezerwacji). Listę przekazujemy do MSiT oraz UMWD.
  • Sprawdziliśmy przepisy dot. obowiązków odwoływania wycieczek szkolnych w tych okolicznościach i wysłaliśmy do MEN pismo w sprawie złagodzenia ich stanowiska
  • Nie odwołaliśmy spotkania branżowego 17.09. i wizyty studyjnej 18.09. touroperatorów turystyki przyjazdowej zrzeszonych w Polskiej Izbie Turystyki, którzy przekonali się osobiście, że turystyka w wielu obszarach nie ucierpiała tak mocno, jak pokazywano w telewizji, co pozwoliło poprzez Polską Izbę Turystyki dotrzeć z tym przekazem do biur podróży
  • We współpracy z firmami, które zgłaszają się z chęcią pomocy udaje się przeprowadzić różnorodne akcje promocyjne w tym. m.in. kampanię banerową w aplikacji Yanosik, która prowadzi na naszą stronę informującą o dostępnych atrakcjach w regionie, organizujemy wyświetlanie specjalnego spotu promocyjnego w kinie Nowe Horyzonty we Wrocławiu, wydawca gazety Sudety udostępnił nam w październikowym wydaniu stronę A4 na promocję aktualnych treści o dostępności atrakcji
  • Wysłaliśmy 3 komunikaty prasowe do mediów (18.09, 23.09 i 24.09) z aktualizacją informacji o sytuacji po powodziowej w różnych częściach Dolnego Śląska
  • Udało się już 19 września opublikować artykuł w National Geografic Traveller (częściowo podyktowany przez nas): https://www.national-geographic.pl/traveler/kierunki/dolny-slask-jak-nigdy-wczesniej-potrzebuje-turystow-nie-odwolujcie-rezerwacji/
  • 21-22.09 zorganizowaliśmy wizytę studyjną dziennikarzy w składzie:

1. Paweł Kunz => freelancer, panpodroznik.com / Outdoor Magazyn / All-Inclusive / national-geographic.pl

2. Agnieszka Morawska => ZPR (Radio Plus / SuperExpress / Podroze.pl)

3. Weronika Szabelewska => WaszaTurystyka

4. Klaudia Zawistowska => Grupa NaTemat.pl (turystyka)

5. Roderyk Więcek => Radiospacja / RMF Maxx

Odwiedzili ziemię kłodzką i Karkonosze dając relację na żywo oraz przekazując materiał do łącznie co najmniej 17 redakcji. W wyniku podroży ukazało się wiele artykułów, udzieliliśmy co najmniej 8 wywiadów dla stacji radiowych i 5 dla stacji telewizyjnych (w tym TVN, TVN24, TVP2, TVP3, TVP World) wszędzie podając rzetelną informację o możliwości odwiedzin poszczególnych części ziemi kłodzkiej. Wybrane artykuły po wizycie studyjnej

https://dolnyslask.travel/dolny-slask-wita-turystow-zlota-jesien-mimo-powodzi/ 

https://www.polskieradio.pl/399/7976/Artykul/3427937,branza-turystyczna-na-dolnym-slasku-czeka-na-gosci-slady-wielkiej-wody-szybko-znikaja

https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/bylismy-na-dolnym-slasku-opadla-woda-pojawily-sie-inne-problemy-relacja/p7y2kwh,07640b54

https://natemat.pl/570608,zwiedzilam-dolny-slask-chcialam-sprawdzic-czy-jest-tam-bezpiecznie

https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/przedsiebiorstwa-z-dolnego-slaska-apeluja-do-turystow-przyjezdzajcie/kn35s8b,07640b54?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3X3L7K_a7pSuuhlOV4Q7KnZZAqDGAz-eA1Aqc6cvf-6G5roYOgm2qUCNE_aem_70mq4mmQLb-HdRCSm8dHTg

https://natemat.pl/569867,powodz-w-polsce-odebrala-im-wiele-mozesz-pomoc-rezerwujac-wakacje?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1p7mlRqL6b7lv3YAMJ1Xz-j4m_PiQA6yRO0MlVtKhcMD4v1-NlaV7euHs_aem_FG65A_ZT5dUf29s_g0U4lQ

https://turystyka.rp.pl/zanim-wyjedziesz/art41172151-premier-zacheca-do-przyjazdu-na-dolny-slask-minister-obiecuje-kampanie-na-rzecz-turystyki

https://www.radiomaryja.pl/informacje/dolny-slask-odbudowuje-sie-po-powodzi-i-czeka-na-turystow/

https://www.rmf24.pl/raporty/raport-powodz-w-polsce-2024/fakty/news-turystyka-na-dolnym-slasku-w-dolku-odwolania-rezerwacji-niep,nId,7822438#crp_state=1

https://businessinsider.com.pl/biznes/po-powodzi-turysci-masowo-uciekaja-z-dolnego-slaska/t1hbj0l

https://panpodroznik.com/opadla-woda-pojawily-sie-inne-problemy-nie-odwolujcie-swoich-przyjazdow/

https://www.waszaturystyka.pl/dolny-slask-odbudowuje-sie-po-powodzi-i-czeka-na-turystow/

 

Działania DOT obliczone na dłuższy czas

  • Rozmowy z Polską Organizacją Turystyczną i Samorządem Województwa w sprawie uruchomienia szerszej kampanii promującej obszar dotknięty powodzią – konieczne tu jest określenie kiedy to będzie w ogóle możliwe
  • Dostarczamy danych dla MSiT i UMWD do rozmów na temat wsparcia finansowego, przekazujemy głosy na temat udzielania pomocy członków DOT w oparciu o doświadczenia z pandemii.
  • Współpraca z Kuratorium Oświaty

 

Zdając sobie sprawę z powagi sytuacji we wschodniej części ziemi kłodzkiej komunikujemy ostrożnie informacje o sytuacji na tym terenie, jednocześnie w miarę możliwości udzielając rzetelnych informacji o pozostałych regionach. Głęboko liczymy na to, że nasze działania złagodzą negatywne efekty komunikacji prowadzonej przez media w pierwszych dniach powodzi.