Do Wrocławia na zaproszenie Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Convention Bureau – Wrocław przyjechali przedstawiciele ośmiu polskich samorządów wojewódzkich, odpowiadających za promocję turystyczną.
W Art Hotelu w dniach 30 czerwca – 1 lipca odbyło się Pierwsze spotkanie samorządowe dotyczące rozwoju i promocji turystyki „Wspólnie i osobno”. Spotkanie odbyło się pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szlachty oraz Unii Metropolii Polskich.
We Wrocławiu pojawili się przedstawiciele z Poznania, Opola, Rzeszowa, Bydgoszczy, Lublina, Torunia, Warszawy oraz Białegostoku.
Podczas otwarcia spotkania głos zabrali: Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur, Andrzej Pawluszek – Pełnomocnik Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej ds. ZOPOT oraz Piotr Polak – Koordynator komisji Unii Metropolii Polskich.
Część warsztatowa spotkania pozwoliła na merytoryczną dyskusję związaną ze sposobami radzenia sobie turystyki i promocji destynacji w okresie wyzwań związanych z pandemią. Sprzyjała ona również wymianie doświadczeń oraz dobrych praktyk, jakie w zakresie promocji sprawdzają się wśród miast biorących udział w spotkaniu.
Wystąpili również przedstawiciele wrocławskiej i dolnośląskiej turystyki. Wiola Samborska – Dyrektorka CEE Hydropolis zaprezentowała wnioski z badań prowadzonych w zakresie działań podejmowanych przez obiekty turystyczne w Polsce w czasie tzw. lockdownu. O sytuacji sektora turystyki biznesowej i działaniach podjętych na rzecz branży spotkań mówiła Agnieszka Szymerowska, Prezeska Convention Bureau – Wrocław. Plany promocji oraz rozwiązania podkreślające kooperację wewnątrz regionu Dolnego Śląska zaprezentował Piotr Wnukowicz, Dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Podsumowaniem spotkania był panel z udziałem zaproszonych gości, podczas którego pod dyskusję został poddany temat „Wspólnie czy osobno – czyli jaki jest najlepszy model promocji turystyki w czasach post-pandemicznych?” Do panelu zostali zaproszeni: Jakub Mazur (Wiceprezydent Wrocławia), Paweł Wybierała (Prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej), Rafał Szczepkowski (Koordynator ds. komunikacji i promocji Unii Metropolii Polskich) oraz Piotr Wnukowicz. Wśród działań wspólnych, które są istotnym aspektem promocji polskich miast, znalazły się także kampanie prowadzone przez Unię Metropolii Polskich, a są nimi #OdkryjMyMiasta oraz #MiastowMiasto. W obu tych kampaniach udział bierze również stolica Dolnego Śląska.
Wnioski końcowe, podkreślające rolę i znaczenie współpracy między miastami w zakresie wypracowywania zarówno wspólnej jak i indywidualnej strategii promocji przedstawił Alfred Wagner, Zastępca dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Miasto zatroszczyło się również aspekt turystyczny spotkania, organizując dla uczestników m.in. rejs po Odrze i wizytę w ZOO – największej atrakcji turystycznej Wrocławia.