Raport wykorzystania reklam tekstowych dla członków DOT w 2022- Google Ad Grants

Dolnośląska Organizacja Turystyczna od 23 lat zajmuje się promocją Dolnego Śląska jako miejsca atrakcyjnego turystycznie z wysokim standardem świadczonych usług. Działania te są prowadzone na trzech głównych poziomach, czyli poprzez współpracę z branżą turystyczną, wspieranie korzystnych dla turystyki rozwiązań systemowych oraz kontakt bezpośredni z turystami. Właśnie ta bezpośrednia współpraca z turystą indywidualnym stała się od wybuchu pandemii covid w 2020 roku bardzo istotną częścią naszej działalności. Dotychczas prowadziliśmy te działania poprzez własne i stowarzyszone punkty informacji turystycznej, materiały drukowane, portale internetowe i media społecznościowe. Nowością wprowadzoną po raz pierwszy w Polsce na taką skalę jest kampania regionu w reklamowa w wyszukiwarce internetowej.

Właśnie minął pierwszy rok prowadzonej przez DOT kampanii promocyjnej Dolnego Śląska  prowadzonej w sieci Google. Działania oparte są na witrynie www.dolnyslask.travel, której treści promowane są poprzez Google Ads. Realizowany przez Dolnośląską Organizację Turystyczną projekt zakłada działania reklamowe w języku polskim i angielskim oraz budżet w wysokości do 10.000 USD miesięcznie na promocją artykułów turystycznych. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 na promocję regionu wydaliśmy łącznie 96.270,00 USD. Przełożyło się to na uzyskanie 1.100.000 wyświetleń reklamy i 196.000 kliknięć w artykuły w ciągu roku.

Warto zaznaczyć, że przy realizacji kampanii uzyskaliśmy przy okazji potwierdzenie wykazanej w badaniach ruchu turystycznego na Dolnym Śląsku sezonowości turystyki na Dolnym Śląsku. Wykresy zainteresowania reklamami pokrywają się ze zmianami liczby turystów odwiedzających Dolny Śląsk.

Kampania prowadzona przez DOT opierała się na 3 głównych typach artykułów. Pierwszy to informacje turystyczne o regionach (np. Karkonosze i Góry Izerskie, Pogórze Kaczawskie, Bory Dolnośląskie i inne). Drugi typ reklamy to informacja turystyczna o konkretnych lokalizacjach (gminach i atrakcjach turystycznych). Największą popularnością internautów cieszył się trzeci typ materiałów czyli zbiorcze artykuły na temat możliwości spędzania wolnego czasu w popularnych terminach jak np. zimowe ferie, wakacje i długie weekendy, czy np. Walentynki.

Jak pokazują wyniki badań zachowań turystów internet jest obecnie podstawowym źródłem informacji na temat podróży. Prowadzone przez DOT we współpracy z Samorządem Województwa i członkami stowarzyszenia działania doskonale uzupełniają się z kampanią w internecie. Reklama w narzędziach Google jest bardzo skutecznym dodatkiem i stała się obok kampanii w mediach społecznościowych jednym z podstawowych narzędzi promocyjnych regionu.

Zapraszamy do pobrania prezentacji informującej o wynikach kampanii prowadzonej przez Dolnośląską Organizację Turystyczną LINK

Przeprowadzenie kampanii było możliwe dzięki pozyskaniu wsparcia od firmy Google w postaci grantu finansującego 100% wartości reklamy.

Nasze stowarzyszenie działa na rzecz popularyzacji turystycznej Dolnego Śląska i chętnie podzieli się doświadczeniem związanym z pozyskaniem i wykorzystaniem grantu z innymi regionalnymi organizacjami pozarządowymi. Wierzymy, że skoordynowane działania w tym zakresie wpłynął pozytywnie na dostęp do informacji turystycznej od Dolnym Śląsku w internecie.